گاهی وقت ها به دلیل آب یا حرارت شدید دما، کابینت باد می کند که باید ان را تعمیر کنید. کابینت ها نمای هر خانه ای هستند که ظاهر آشپزخانه را شیک و جذاب نشان می دهند؛  طی مدت زمانی امکان دارد کابینت هایی که در اطراف سینک هستند یا در کنار حرارت بالا به مشکل خورده و باد کنند همچنین به مرور باعث ورقه ورقه شدن سطح آن ها و از بین رفتن رنگ کابینت می شود.

کابینت هایی که با ام دی اف، چوب و تخته خرده چوب باشند بیشتر در معرض خراب شدن هستند. اگر کابینت های خانه شما از چوب و ام دی اف است اول از همه بهتر است که نگذارید آب به آن ها برسد برای ترمیم ام دی اف اب خورده راه های زیادی وجود دارد تا بتوانید کابینت های باد کرده را در منزل درست کنید، همراه ما باشید تا شما را با این مراحل آشنا کنیم.

ترمیم ام دی اف آب خورده

در مرحله اول باید میزی برای کار برداشته تا راحت تر کار را انجام دهید، آن قسمت ام دی اف را که باد کرده از قسمت کابینت بیرون اورید و روی میز بگذارید؛ اگر درب کابینت باد کرده باشد برای حل مشکل آن بهتر است، به راحتی با بازکردن دو عدد پیچ درب کابینت جدا می شود.

در این مرحله با کمک سمباده دستی یا برقی آن قسمت های ام دی اف را که باد کرده سمباده بکشید تا صاف شود، این کار را تا زمانی انجام دهید که هیچ اثری از باد کردگی نباشد.

در این قسمت برای ترمیم ام دی اف آب خورده، به کمک اسپری تمیز کننده سطحی را که سمباده کشیده اید کاملا تمیز کنید.

بیشتر بخوانید...  راهنمای خرید نئوپان خام

حال در این مرحله باید آن قسمتی که با سمباده صاف کرده اید به کمک بتونه پر کنید و قسمت های ساییده شده را بپوشانید.

مرحله بتونه کاری باید کاملاً دقیق و تمیز باشد به همین دلیل بهتر است به وسیله کاردک قسمت ام دی اف را که از بتونه پر کرده اید همسطح کنید تا با سطح ام دی اف یکسان باشد. در صورتی که این مرحله را به خوبی انجام ندهید در اخر شاهد یک دست نبودن کار خواهید بود.

حالا ام دی افی که از قبل بتونه شده را یک ساعت در جای ثابت نگهداری کنید تا خشک شده و خود را بگیرد.

بعد از خشک شدن بتونه با استفاده از سمباده کاغذی قسمت بتونه کاری را صاف کنید تا با دیگر قسمت های ام دی اف هماهنگ و یکدست باشد.

در این مرحله با توجه به رنگ کابینت خود اسپری آن رنگی را تهیه کنید و اهسته بر روی قسمت های ترمیم شده اسپری کنید تا رنگ بدون هیچگونه فشار بر روی ام دی اف بنشیند؛ برای خشک شدن رنگ، آن را در محلی دور از گرد وغبار قرار دهید تا رنگ کاملا خشک شود.

برای ترمیم ام دی اف آب خورده، شما را با مراحل ان کاملا آشناکردیم تا به راحتی بتوانید در خانه ام دی اف باد کرده خود را ترمیم کرده و پس از طی کردن مراحل کابینت را در جای خود قرار دهید.

تعمیر روکش ام دی اف
تعمیر روکش ام دی اف

تعمیر روکش ام دی اف

در صورتی که حس می کنید شدت خرابی روکش کم است و با ترمیم و تعمیر آن مثل روز اول می شود می توانید ترمیم روکش ام دی اف را به راحتی انجام دهید. اگر روکش ام دی اف خراب شده و آسیب ببیند مشکلاتی به همراه دارد چون تغییر ظاهر ام دی اف، در ساخت کابینت اگر دقت کنید تنها به دلیل روکش های متنوع است که ام دی اف زیبا به نظر می رسد و در کنار زیبایی باعث مقاومت چوب ام دی اف هم می شود. در ادامه به چند نمونه از تکنیک های ترمیم روکش ام دی اف می پردازیم:

بیشتر بخوانید...  نمایندگی ام دی اف ایزوفام در تهران

اول از همه باید قسمت های آسیب دیده روکش ام دی اف را از کاتر جدا کنید، این کار باعث می شود قسمت های دیگر روکش آسیب نبیند.

قسمت های بریده شده را با کمک سمباده صاف و یک دست کنید، سطح کار را با استفاده از پارچه نخی تمیز و پاک کنید طوری که هیچ تکه ریزی روی سطح کار باقی نماند.

در این قسمت خمیر بتونه را به ماده چسبناکی تبدیل کنید و با استفاده از چاقو یا تیغه ان را روی روکش ام دی اف قرار دهید.

بهتر است بعد از پهن کردن بتونه روی سطح کار ان را با دست به آرامی شکل دهید تا همه جای کار را بگیرد و اضافی آن را با چاقو جدا کنید. از دستکش برای بتونه کاری استفاده کنید و اگر احساس می کنید بتونه به دستکش می چسبد می توانید نوک انگشتان دستکش را خیس کنید.

در این قسمت مانند روکش اصلی چوب ام دی اف، با استفاده از تیغ شیار ها و برش هایی در روی ان ایجاد کنید و هر چه این کار دقیق تر انجام شود  نتیجه کار بهتر می شود.

حالا یک ساعت اجازه دهید تا سطح کار کاملا خشک شود و با رنگ دلخواه طبق روکش چوبی ام دی اف قسمت بتونه را رنگ کنید.

در اتمام کار می توانید شاهد ظاهر فوق العاده روکش ترمیم شده خود باشید، چون شیارهایی که روی بتونه زده اید، تعمیر روکش ام دی اف به بهترین شکل انجام شده است.

رفع تاب ام دی اف

روش هایی برای تاب گیری چوب ام دی اف وجود دارد، با استفاده از ان ها می توان از تاب خوردن چوب ام دی اف جلوگیری کرد در ادامه با چند مورد ان آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید...  آشنایی با انواع ام دی اف رنگی | مرکز فروش معتبر + لیست قیمت

با چند نمونه رفع تاب ام دی اف به طور مختصر آشنا شدید و می توانید این کار ها را با تجربه کافی انجام دهید.

مجموعه سنتر ام دی اف در کنار تمامی نکات مهم آموزشی، این امکان را فراهم کرده تا بتوانید خرید عمده بهترین ورق ام دی اف را با قیمت مناسب تری در تهران و سراسر کشور انجام دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *