هنگام استفاده از متریال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه علاوه بر معیار زیبایی باید به درجه مقاومت آن توجه کرد. در این مقاله از سنتر ام دی اف قصد داریم به معرفی انواع بهترین صفحه کابینت بپردازیم تا به شما عزیزان کمک کنیم در هنگام خرید بتوانید با صرف هزینه ای معقول جنس مرغوب و با کیفیتی را انتخاب کنید.

صفحه کابینت چیست؟

کابینت های آشپزخانه فضایی برای قرار دادن ظروف و دیگر وسایل بوده که به دو بخش هوایی و زمینی تقسیم می شوند. کابینت های هوایی روی دیوار و نزدیک به سقف نصب شده و کابینت های زمینی روی زمین قرار می گیرند. روی کابینت های زمینی صفحاتی قرار گرفته که به آن ها صفحه کابینت می گوییم.

انواع بهترین صفحه کابینت

در دنیای مدرن امروز با توجه به کاربرد یکسان این صفحات و در عین حال سلیقه های مختلف، انواع بهترین صفحه کابینت در بازار یافت می شود. هرکسی با در نظر گرفتن توانایی مالی و سلیقه فردی در طراحی فضای خانه خود از یک نوع آن استفاده می کند.

صفحه کابینت خوب دارای ویژگی های متعددی است که علاوه بر زیبایی و هماهنگی طرح و رنگ با فضای آشپزخانه، باید آن ها را در خود داشته باشد.

آشپزخانه محیطی مرطوب با دمای بالا بوده، این صفحه باید در برابر تغییر دما، میزان رطوبت، خراشیدگی مقاوم باشد تا بتوان آن را با کیفیت دانست. یکی دیگر از معیارهای انتخاب برای خیلی از افراد قیمت صفحه کابینت است. در ادامه با پنج نمونه از انواع بهترین صفحه کابینت و مزایا و معایب آن آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید...  ورق پلی گلاس چیست؟ ویژگی های mdf پلی گلاس

انواع صفحه کابینت

انواع صفحه کابینت

1.صفحه کابینت از جنس سنگ طبیعی

کابینت ها و درزهای داخل صفحات محیط های مرطوب و تاریکی بوده و از این نظر بهترین مکان برای رشد انواع باکتری ها هستند.

صفحه های سنگی بر خلاف انواع صفحه کابینت ام دی اف و چوب به دلیل نداشتن درز و لایه های متعدد در خود، فضای مرطوبی ایجاد نکرده و در برابر باکتری ها مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

صفحه های کابینتی که از جنس سنگ طبیعی بوده دارای عمر طولانی است و مقاومت بالایی در برابر تغییر دمای گرم و سرد محیط، خراشیدگی و ساییدگی دارد.

این نوع سنگ در برابر ضربه و تحمل وزن نیز مقاومت داشته و در انواع متنوعی تولید می شود.

با این که این نوع صفحات دارای مزایای بی شماری بوده، به علت گران بودن کم تر مورد استفاده قرار می گیرد.

2. صفحه کابینت با جنس سنگ مصنوعی

انواع بهترین صفحه کابینت از جنس سنگ مصنوعی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش، مواد شیمیایی و تغییر دما هستند.

این نوع صفحه دارای بازه طول عمر طولانی بوده، نگهداری از آن آسان است و نیاز به مراقبت خیلی زیادی ندارد.

هیچ گونه درزی در ظاهر این نوع از صفحات کابینت به چشم نمی خورد.

از نظر مقایسه قیمت سنگ های مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی ارزان تر بوده ولی در کل این سنگ ها هم پرهزینه هستند و طرفداران خاص خود را دارند.

3. صفحه کابینت چوبی

صنعت چوب به دلیل جلوه بی نظیر و کاربردهای متنوع، جایگاه ویژه ای در طراحی دکوراسیون داشته که  توجه طراحان را به خود جلب می کند.

بیشتر بخوانید...  ابعاد ورق ملامینه + کاربردها + لیست قیمت (1402)

بیشترین مصرف متریال چوبی در آشپرخانه و برای ساخت کابینت ها و انواع بهترین صفحه کابینت است.

مقاومت چوب و ام دی اف در مقایسه با سنگ ها کم تر بوده، اما اگر از آن ها درست نگهداری شود این صفحات می توانند عمر طولانی داشته باشند.

علاوه بر آن اگر از متریال چوبی درست مراقبت شود دچار خراشیدگی و رطوبت نخواهد شد، در غیر این صورت مکان مناسبی برای تجمع انواع باکتری ها خواهند بود.

به دلیل تنوع بالا و قیمت ارزان تری که این جنس نسبت به نوع سنگی آن دارد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

4. صفحه کابینت از جنس ام دی اف

صفحات کابینت اچ دی اف و ام دی اف از انواع بهترین صفحه کابینت روکش دار بوده که نسبت به چوب طبیعی قیمت ارزان تری دارند و برای کسانی که قیمت ملاک انتخاب آن ها است مقرون به صرفه هستند.

در برابر گرما، رطوبت و خط و خش مقاومت کم تری از خود نشان داده و باید از آن ها به درستی مراقبت شود تا مدت طولانی تری مورد استفاده قرار بگیرند.

5. صفحه کابینت بتنی

صفحه بتنی جدیدترین صفحه کابینت بوده که علاوه بر زیبایی و تنوع مقاومت بالایی دارد.

هزینه کم و طول عمر بالای صفحه های کابینت بتنی آن را برای انتخاب گزینه بسیار مناسبی کرده است.

در اکثر موارد این صفحات نسبت به صفحات چوبی و سنگی با ضخامت بیشتری تولید می شود.

 

قیمت صفحه کابینت
قیمت صفحه کابینت

قیمت انواع صفحه کابینت

انواع بهترین صفحه کابینت در دو نوع تک لب و دو لب تولیده شده است. نوع یک لب گرد در کابینت های کنار دیوار و نوع دولب برای کابینت اپن و جاهایی که از دو طرف دید دارد استفاده می شود.

بیشتر بخوانید...  بهترین مارک ام دی اف هایگلاس

صفحه های کابینت در طرح و رنگ بندی متنوع، ضخامت، ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار وجود دارد. قیمت صفحه کابینت به جنس، طرح، اندازه، شرکت و کشور سازنده آن بستگی داشته و دارای تنوع بسیاری است.

همانطور که گفته شد به طور کلی نوع سنگی گران تر از نوع چوبی آن بوده و صفحات کابینت با سنگ طبیعی قیمت بالاتری نسبت به سنگ مصنوعی دارد. در انواع صفحه کابینت چوبی نوع طبیعی آن از صفحات ام دی اف و اچ دی اف گران تر بوده و کیفیت بیشتری هم دارا است.

سخن پایانی

برای انتخاب انواع بهترین صفحه کابینت باید جنس های مختلف آن را بشناسیم و با مزایا و معایب هر کدام از آن ها تا حدودی آشنا شویم.

شناخت انواع صفحات قبل از خرید، این امکان را به خریداران می دهد تا با صرف هزینه ای معقول و منصفانه جنسی با کیفیت و مرغوب تهیه کنند.

سنتر ام دی اف یک مجموعه کامل از مشاوران و کارشناسان خبره در صنعت چوب است که می تواند در این زمینه به شما مشاوره دهد.

علاوه بر مشاوره از کارشناسان شما می توانید با اطمینان کامل، از این مجموعه متریال با کیفیت تهیه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *