ام دی اف و ملامینه دو نوع ورق چوبی هستند که از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند. اما این دو ورق از نظر ساختار، خواص و کاربردها با هم تفاوت دارند.

یکی از مهم ترین راه های تشخیص ام دی اف از ملامینه، بررسی سطح رویی ورق است. ام دی اف دارای بافتی یکنواخت می باشد، اما ملامینه دارای لایه هایی از چوب و روکش است.

یکی از تفاوت های اصلی ام دی اف و ملامینه در مقاومت آن ها در برابر رطوبت است. ام دی اف نسبت به ملامینه مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد.

در ادامه به بررسی تفاوت های بیشتر ام دی اف و ملامینه و تشخیص این دو از هم خواهیم پرداخت.

آشنایی با ویژگی های ورق ملامینه

از ویژگی های ملامینه که باعث شده نسبت به ام دی اف، پرفروش تر باشد، شامل موارد زیر می باشد:

در مجموع، ام دی اف و ملامینه هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. انتخاب نوع ورق مناسب، به نیازهای کاربر و شرایط محیطی بستگی دارد.

آشنایی با ویژگی های ورق ملامینه

تشخیص ام دی اف از ملامینه

ام دی اف از خرده چوب و رزین ساخته می شود و دارای بافتی یکنواخت است. ام دی اف در برابر رطوبت و حرارت مقاومت نسبتاً خوبی دارد و برای کاربردهای مختلفی مانند ساخت مبلمان، کابینت، دکوراسیون داخلی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید...  لیست کارخانه های نئوپان سازی

ملامینه از ام دی اف ساخته می شود و روی آن یک لایه روکش ملامینه قرار دارد. روکش ملامینه در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بسیار خوبی دارد و باعث زیبایی و تنوع در ظاهر ورق می شود. ملامینه برای کاربردهایی که در معرض رطوبت یا حرارت قرار دارند، مانند کابینت آشپزخانه و کمد لباس، مناسب است.

تشخیص ام دی اف از ملامینه کار بسیار سختی نیست، فقط باید دقت نمایید که ام دی اف دارای روکش است یا خیر!

بررسی تفاوت های اصلی ام دی اف و ملامینه

تفاوت ام دی اف و ملامینه شامل موارد زیر می باشد:

  • مواد تشکیل دهنده: ام دی اف از خرده چوب و رزین ساخته می شود، اما ملامینه از ام دی اف و روکش ملامینه ساخته می شود.
  • روکش: ام دی اف فاقد روکش است، اما ملامینه دارای روکش ملامینه است.
  • خواص: ام دی اف در برابر رطوبت و حرارت مقاومت نسبتاً خوبی دارد، اما ملامینه در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بسیار خوبی دارد.
  • کاربردها: ام دی اف برای کاربردهای مختلفی مانند ساخت مبلمان، کابینت، دکوراسیون داخلی و… مورد استفاده قرار می گیرد، اما ملامینه برای کاربردهایی که در معرض رطوبت یا حرارت قرار دارند، مانند کابینت آشپزخانه و کمد لباس، مناسب است.

تفاوت قیمت ملامینه و ام دی اف

به قطع قیمت ورق ملامینه به دلیل استفاده از روکش، گران تر از ام دی اف می باشد. البته باید در نظر گرفت که به همان میزان هم، ملامینه دارای مقاومت بیشتری است.

شناخت معایب ملامینه

ورق ملامینه هم، معایب خود را دارد که از جمله ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

  • قابلیت ابزار خوری کمتر: ملامینه نسبت به ام دی اف قابلیت ابزار خوری کمتری دارد.
  • قابلیت رنگ پذیری کمتر: ملامینه نسبت به ام دی اف قابلیت رنگ پذیری کمتری دارد.
  • مقاومت کمتر در برابر ضربه: ملامینه نسبت به ام دی اف مقاومت کمتری در برابر ضربه دارد.
بیشتر بخوانید...  پرفروش ترین رنگ ام دی اف | رنگبندی جدید

شناخت معایب ملامینه

خرید عمده ام دی اف و ملامینه از نمایندگی

برای خرید عمده ام دی اف و ملامینه، می توان از نمایندگی های فروش ام دی اف یا کارخانه های تولید ام دی اف اقدام کرد. نمایندگی های فروش ام دی اف و کارخانه ها، معمولاً تخفیف های ویژه ای برای خرید عمده ام دی اف ارائه می دهند.

مجموعه ما، سنتر ام دی اف، یکی از نمایندگی فروش عمده انواع ورق های چوبی در ایران می باشد که با سالیان سال سابقه کار در این حوزه، توانسته اعتبار و جایگاهی در بین مشتریان، به خود اختصاص دهد. شما در واقع با مراجعه به ما توانسته اید علاوه بر حدف واسطه ها، محصول مورد نظرتان را با قیمت تولیدی و مستقیم از کارخانه خریداری نمایید.

جهت اطلاع از قیمت روز mdf و ملامینه و همچنین مشاوره جهت تشخیص ام دی اف از ملامینه با کارشناسان سنتر ام دی اف تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *