یکی از قسمت های اصلی در هر خانه که می تواند نظر همه را به خود جلب کند و تاثیز زیادی روی سبک دکوراسیون خانه دارد آشپزخانه می باشد که بسیار قابل دید است. در هر آشپزخانه ای کابینت نقش بسزایی دارد از نظر رنگ، ابعاد و اندازه باید با سایر قسمت های خانه مطابقت داشته باشد تا طی مدتی از رنگ بندی ام دی اف  احساس نارضایتی نداشته باشید.

اکثرا رنگ سفید را یکی از پرفروش ترین رنگ ام دی اف معرفی کرده اند که در بین دیگر رنگ ها طرفداران بیشتری دارد. رنگ سفید در کنار مرتب بودن و سادگی باعث بزرگ دیده شدن فضا نیز می شود یا می توانید از ترکیب دو رنگ استفاده نمایید و زیبایی آشپزخانه را دو چندان کنید. رنگ بندی ام دی اف و انتخاب آن ذوق و سلیقه شخصی افراد را نشان می دهد پس هر چه رنگ ساده و خنثی تری انتخاب کنید زیبایی بیشتر به چشم می آید. رنگ هایی چون سفید و خاکستری رنگ های پرطرفداری هستند که امروزه بیشتر مورد توجه افراد قرار می گیرد.

کاتالوگ رنگ ام دی اف
کاتالوگ رنگ ام دی اف

کاتالوگ رنگ ام دی اف

 ام دی اف ها دارای رنگ های متنوعی هستند که با توجه به سلیقه و نیاز مشتری تهیه می شوند، بعد از انتخاب سبک کابینت انتخاب رنگ آن تاثیر زیادی بر شادابی و روحیه افراد دارد. کابینت اولین چیزی است که در ورود به آشپزخانه خود نمایی می کند. در صورتی که کابینت رنگ مناسبی نداشته باشد از محیط حس آرامش را می گیرد و بر طراحی و دکوراسیون کلی منزل تاثیز منفی دارد.

بیشتر بخوانید...  ابعاد ورق ام دی اف ای جی تی | راهنمای خرید عمده

رنگ بندی ام دی اف به عوامل زیادی بستگی دارد که چند مورد آن را بازگو می کنیم:

امروزه در انتخاب رنگ بندی ام دی اف از رنگ هایی چون ام دی اف سفید، قهوه ای تیره، سفید و قهوه ای، خاکستری، سفید مشکی و غیره استفاده ی زیادی می شود که انتخاب این رنگ ها به دکوراسیون، سلیقه مشتری، ابعاد آشپزخانه و بسیاری موارد دیگر مربوط می شود.

رنگ بندی ام دی اف براق

در بازار دو نوع کابینت ام دی اف براق وجود دارد، نوع اول ام دی اف معمولی که براقیت نسبتا خوبی دارد و در مجموع کابینت ام دی اف است ولی نسبت به سایر ام دی اف ها کمی براق تر می باشد اما نوع دیگر که درخشش زیاد تری دارد و امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان هایگلاس شناخته می شود و یک متریال زیبا و جذاب است. ام دی اف یک ورق ملامینی با روکش چوب مصنوعی بوده که در طرح و رنگ فانتزی، ساده و چوب مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید...  فرآیند تولید ام دی اف [گام به گام]

رنگ بندی ام دی اف در رنگ های فانتزی امروزه دارای طرفداران زیادی است که انواع براق و مات این ورق های ام دی اف در بازار موجود می باشد و طبق سلیقه مشتری این نمونه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع رنگ های براق مناسب استفاده برای تمام محیط ها هستند، که باعث دلنشین و لوکس شدن فضا می شوند. این ام دی اف های براق مناسب مکان های کوچک است که فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان دهد. به دلیل براق و لیز بودن سطح ام دی اف به آن ها ام دی اف صابونی هم گفته می شود، ام دی اف چون از روکش مخصوص ساخته می شود بسیار با دوام است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید ام دی اف رنگی
خرید ام دی اف رنگی

نکات مهم در خرید ام دی اف

برای خرید ام دی اف در هر طرح و مدلی ابتدا بودجه ای که در نظر دارید را به شرکت ساخت و طراحی ام دی اف اعلام کنید تا با توجه به بودجه در نظر گرفته شده متخصصان شرکت مورد نظر شما را در خریداری ام دی اف راهنمایی کنند. بهتر است متراژ قسمتی که قرار است از ام دی اف استفاده شود و رنگ بندی ام دی اف با دیگر وسایل را نیز در نظر بگیرید. با توجه به ویژگی های منحصر به فرد در کیفیت، مرغوبیت و طراحی ام دی اف امروزه در هر قسمت منزل مورد استفاده قرار گرفته است.

در هنگام خرید ام دی اف رنگی به نوع روکش ورق ام دی اف دقت کنید تا مرغوب و درجه یک باشد. ام دی اف باید در برابر رطوبت، حرارت، خط و خش و غیره مقاوم باشد. در هنگام خرید ام دی اف به تراکم وزنی ورق و حجم آن توجه کنید، طبق نیاز مشتری و کاربردی که از ورق ام دی اف دارد می تواند حجم ام دی اف را سنگین تر یا سبک انتخاب کند. یکنواخت بودن سطح ورق ام دی اف اهمیت زیادی دارد و می تواند در زیبایی ظاهری ورق ام دی اف هم تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید...  ابعاد ورق ام دی اف هایگلاس

نتیجه گیری

در این مقاله با رنگ بندی ام دی اف و کارایی آن آشنا شدید، برای خرید ورق ام دی اف با در نظر گرفتن تمامی شرایط گفته شده می توانید با کمک متخصصان مرکز فروش سنتر ام دی اف بهترین انتخاب را داشته و از خرید خود راضی باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *