برای افرادی که در زمینه صنایع چوبی، به ویژه ام دی اف مشغول به فعالیت هستند اطلاع از قیمت روز ورق ام دی اف می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. اگر شما نیز از صاحبین این مشاغل هستید و تمایل دارید به طور روزانه از قیمت انواع ورق ام دی اف اطلاع حاصل کنید در ادامه این مقاله همراه سنتر ام دی اف باشید.

قیمت روز ورق ام دی اف و نکات مهم

اگر سری به منازل قدیمی بزنید کابینت‌های فلزی قدیمی در آشپزخانه‌ها یا دکوراسیون چوبی قدیمی در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کنند. در سال‌های اخیر اما به دلیل استقبال گسترده مردم از محصولات ام دی اف، شاهد آن هستیم که بسیاری از منازلی که به تازگی ساخته می‌‌شوند یا مورد بازسازی قرار می‌گیرند از انواع ورق ام دی اف برای دکوراسیون، سرویس خواب، کابینت یا … استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه آن است که این محصولات از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال قیمت ورق ام دی اف هایگلاس سفید در مقایسه با سایر محصولات، نسبتا مناسب‌تر است. با این حال عوامل زیادی وجود دارند که روی قیمت این محصولات تاثیر دارند. پیش از آنکه به بررسی این عوامل بپردازیم بهتر است نگاهی به ام دی اف، مزایا و معایب آن بیندازیم.

ام دی اف چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ام دی اف یکی از محصولات چوبی بسیار محبوب و پرطرفدار بازار است که از سال 1340 وارد بازار ایران شد. این محصولات از زمان ورود خود به بازار ایران، به دلیل مزایای بیشماری که داشتند به سرعت توانستند تا توجه مصرف کننده ایرانی را به خود جلب نمایند. از جمله مزایای این محصولات می‌توان به قیمت بسیار مناسب آنها در مقایسه با کابینت‌های فلزی اشاره کرد. این ورقه‌ها، علاوه بر قیمت مناسب، تنوع بسیار زیادی از نظر طرح و رنگ دارند به همین علت به راحتی می‌توان آن را برای هر منزل و دکوراسیونی انتخاب نمود.

بیشتر بخوانید...  مزایا کابینت با ورق ام دی اف

هرچند که امروزه کارخانجات بسیار معتبری در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند با این حال تمایل به خرید کالاهای وارداتی همچنان وجود دارد اما باید گفت محصولات ایرانی نیز از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند به طوری که امروزه در بخش‌های مختلفی از جمله موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  1. تولید غرفه‌ها، قفسه و دکوراسیون نمایشگاهی
  2. تولید جاکفشی، سرویس خواب، کمد، مبلمان و میز تحریر
  3. دیوار کوب
  4. کفپوش، پارتیشن و پوشش سقف
  5. کابینت آشپزخانه

این موارد تنها بخشی از کاربردهای انواع ورق ام دی اف هستند. در صورتی که تمایل به خرید این محصولات دارید کافیست به منظور اطلاع از انواع ورق ام دی اف از جمله قیمت ورق ام دی اف سفید صابونی با کارشناسان ما در سنتر ام دی اف تماس حاصل نمایید.

ام دی اف قیمت روز
ام دی اف قیمت روز

مزایا و معایب ام دی اف چیست؟

همانطور که گفته شد، علت محبوبیت استفاده از ورق ام دی اف را باید مزایای بیشمار این محصولات دانست با این حال، این محصولات دارای معایبی نیز هستند که بهتر است از آنها آگاهی داشته باشید چرا که در هنگام خرید می‌توانند به شما کمک کنند. در ابتدا نگاهی به مزایای MDF می‌اندازیم.

مزایای MDF:

  1. قیمت مناسب در مقایسه با محصولات چوبی و فلزی
  2. حفظ محیط زیست
  3. تنوع ضخامت، ابعاد و وزن
  4. سهولت سنباده‌زنی و ماشین‌کاری
  5. قابلیت شکل‌پذیری بالا
  6. سطح و لبه‌های هموار و صاف
  7. امکان روسازی (استفاده از روکش)
  8. تنوع بالای طرح و رنگ
  9. نظافت آسان

معایب MDF:

  1. مقاومت نسبتا پایین در برابر نفوذ آب و رطوبت
  2. حساس به گرما و حرارت بالا
  3. امکان ترک و شکستگی در صورت قرارگیری اجسام سنگین روی سطح آن
  4. امکان نرم شدن مغز چوب پس از پیچ‌کاری
بیشتر بخوانید...  مقایسه نئوپان و لترون | فرق نئوپان و لترون در چیست؟

در مقایسه با معایبی که استفاده از این محصولات دارند باید گفت مزایای بیشمار و بی‌نظیر آن همچنان توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است به طوری که در خانه‌های نوساز دیگر خبری از کابینت‌های فلزی قدیمی نیست. امروزه مراکز مختلفی در سطح شهر نسبت به فروش انواع ام دی اف اقدام می‌نمایند با این حال، اگر قصد دارید محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنید بهتر است به سراغ مراکزی بروید که از کیفیت ورقه‌های ام دی اف آن کاملا اطمینان داشته باشید.

عوامل موثر روی قیمت ورق ام دی اف کدامند؟

یکی از مواردی که همواره به دغدغه متقاضیان خرید ام دی اف تبدیل شده است قیمت روز این محصولات است. همانند بسیاری از محصولات موجود در بازار، قیمت ام دی اف نیز به طور روزانه در حال تغییر است و دلیل آن را باید عوامل موثر بر این امر دانست. یکی از مواردی که به طور مشخص روی قیمت این محصولات تاثیر دارد نوسان شدید قیمت ارز است. برخی از انواع ورق‌ها از نوع وارداتی هستند و برخی دیگر نیز در داخل کشور تولید می‌شوند. با این حال برای تولید انواع ورق ام دی اف نیاز مبرم به مواد شیمیایی مناسب برای تولید آن وجود دارد که آن هم تحت تاثیر قیمت ارز قرار دارد. از دیگر فاکتورهای موثر بر روی قیمت انواع ورق MDF می‌توان به مواردی مانند برند و کارخانه تولید کننده، وارداتی یا داخلی بودن آن، ابعاد، ضخامت، جنس و کیفیت محصولات و… اشاره نمود.

از این رو چنانچه قصد خرید این محصولات را دارید می‌بایست ابتدا از ابعاد مورد نظر خود و همچنین ایرانی یا خارجی بودن محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل نموده و نسبت به استعلام قیمت روز این محصولات اقدام نمایید. شما می‌توانید برای این منظور با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید...  ابعاد ورق پلی گلاس | قیمت سال

کلام آخر

در این مقاله از سنتر ام دی اف در مورد قیمت روز ورق ام دی اف و عوامل موثر بر آن صحبت کردیم. مجموعه ما به عنوان یکی از مراکز معتبر انواع ورقه ام دی اف، محصولاتی با کیفیت و با قیمت بسیار مناسب را روانه بازار می‌کنند به طوری که قیمت آنها با قیمت ورق ام دی اف در چهاردانگه بسیار رقابتی و مناسب است. در صورتی که تمایل به خرید آنلاین ورق ام دی اف دارید کافیست به منظور اطلاع از قیمت روز این محصولات با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نموده و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *