اگر سری به منازل نوساز زده باشید در نگاه اول، کابینت‌های ام دی اف آشپزخانه، با طراحی چشم‌نواز، به سرعت توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. مزایا کابینت با ورق ام دی اف به قدری زیاد است که امروزه بسیاری از سازندگان و طراحان داخلی، نصب این محصولات را برای آشپزخانه توصیه می‌کنند. در صورتی که قصد خرید کابینت MDF را دارید توصیه می‌کنیم به منظور آشنایی با مشخصات و مزایای این محصولات در ادامه همراه سنتر ام دی اف باشید.

آشنایی با مزایا کابینت با ورق ام دی اف

کابینت در فضای آشپزخانه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند چرا که علاوه بر امکان نگهداری ظروف، جلوه و طراحی آن می‌تواند جذابیت بیشتری به فضای آشپزخانه و منزل شما ببخشد. به همین جهت اهمیت دارد تا پیش از خرید این محصولات با مزایا کابینت با ورق ام دی اف آشنا شوید تا بر این اساس بتوانید بهترین مارک ام دی اف را انتخاب کنید.

کابینت MDF و انواع آن

پیش از آنکه نگاهی به مزایای این کابینت‌های محبوب بیندازیم بهتر است با جنس و انواع آن آشنا شویم. Medium-density fiberboard به طور خلاصه MDF تخته فیبر با چگالی متوسط هستند که در تهیه آنها از رزین، الیاف چوب و همچنین موم استفاده شده است. عمدتا از این محصولات در فضای آشپزخانه به منظور تولید کابینت، در فضای ادارات و شرکت‌ها به منظور تولید میز و کمد دیواری و… استفاده می‌گردد. کابینت‌های با روکش ام دی اف، با اسامی دیگری از جمله ملامینه نیز شناخته می‌شوند اما منظور از ملامینه، نوعی روکش است که روی چوب‌های نئوپانی پرس می‌گردد و به آن ظاهر ام دی اف می‌بخشد.

بیشتر بخوانید...  رنگ بندی ام دی اف + نکات مهم خرید

امروزه روکش‌های ام دی اف در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار موجود می‌باشند که برای خرید آنها تنها نیاز است سری به بازار فروش این محصولات یا فروشگاه‌های اینترنتی بزنید. با این حال، دو نوع رایج و بسیار پرفروش این روکش‌ها عبارتند از:

  1. روکش هایگلاس
  2. روکش ممبران

روکش هایگلاس، همانگونه که از نام آن مشخص است در مقایسه با سایر روکش‌ها ظاهری براق دارد اما مقاومت آن در برابر ضربه، آسیب و خط و خش بسیار کمتر است. روکش ممبران توسط دستگاه‌های پرس وکیوم، به شکلی مستحکم روی سطوح ام دی اف، پرس می‌شود. در صورتی که قصد دارید دکوراسیون منزل و آشپزخانه خود را به سبک کلاسیک طراحی کنید بهتر است به سراغ این نوع از روکش‌ها بروید چرا که نقوش آن بسیار زیبا و کار شده است. حال که با ام دی اف و انواع روکش‌های آن آشنا شدید بهتر است نگاهی به مزایای استفاده از این محصولات بیندازیم.

مزایا کابینت با ورق ام دی اف
مزایا کابینت با ورق ام دی اف

مزایای کابینت ام دی اف

همانند بسیاری از اقلام مصرفی موجود در بازار، ورق‌های ام دی اف نیز دارای مزایا و البته معایبی هستند که به خریداران توصیه می‌شود تا پیش از خرید، از این موارد اطلاع کامل داشته باشند. در مقایسه با معایب کابینت‌های ام دی اف، این محصولات مزایای بسیار زیادی دارند به طوری که امروزه کمتر منزل مسکونی را مشاهده می‌کنید که از کابینت‌های قدیمی فلزی استفاده کنند. در ادامه همراه ما باشید چرا که قصد داریم با مزایای این محصولات به طور کامل آشنا شویم.

قیمت مناسب و اقتصادی

در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار، به ویژه کابینت‌های فلزی، صفحه کابینت ام دی اف قیمت بسیار مناسبی دارد. به همین دلیل است که تمایل برای خرید این محصولات با رشد قابل توجهی همراه شده است.

بیشتر بخوانید...  قیمت روز ورق ام دی اف در سال 1402

مقاومت و استحکام بالا

در مقایسه با متریالی نظیر نئوپان یا روکش ملامینه، کابینت‌های ام دی اف از مقاومت بسیار بالاتری در برابر تغییر دما یا رطوبت برخوردار هستند. به همین دلیل این محصولات به ندرت دچار مشکلاتی نظیر خط و خش، شکستگی، خم شدگی یا تغییر شکل می‌گردند.

تنوع بالای طرح و رنگ

اگر از آن دسته افرادی هستید که به زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه خود اهمیت زیادی می‌دهید بهترین گزینه، انتخاب کابینت ام دی اف است چرا که این محصولات از نظر ابعاد، رنگ، ساخت و طرح تنوع بسیار زیادی دارند.

سهولت تولید

در مقایسه با سایر متریال چوبی، تولید کابینت‌های ام دی اف بسیار ساده‌تر است و دلیل آن، انعطاف‌پذیری بالا و یا در اصطلاح، نرم بودن الیاف آن است. به همین دلیل، کارگاه‌های تولیدی به راحتی قادر هستند تا به سرعت آن را برش زده و ماشین کاری کنند. با این حال، عده‌ای باور دارند انعطاف‌پذیری یکی از معایب بزرگ کابینت‌های ام دی اف است.

سازگاری با محیط زیست

همانطور که گفته شد از الیاف چوبی، موم و رزین در تولید این محصولات استفاده می‌شود. به همین دلیل باید گفت این محصولات، کاملا دوست‌دار محیط زیست هستند و هیچگونه آسیبی به طبیعت وارد نخواهند کرد.

سهولت نظافت

همانطور که می‌دانید سطح کابینت‌های ام دی اف، بسیار براق، صاف و صیقلی است. به همین دلیل، در صورت آلوده شدن آن به راحتی و به سرعت و تنها با کمک یک دستمال نم‌دار می‌توانید آن را تمیز کنید.

با در نظر گرفتن تمامی مزایای استفاده از این محصولات، باید گفت ایراداتی نیز به این نوع از کابینت‌ها وارد است که عبارتند از:

  1. آسیب‌پذیری بالا در برابر رطوبت به ویژه آب
  2. شل شدن پیچ‌ها به مرور زمان، به دلیل نرم بودن الیاف چوبی
بیشتر بخوانید...  کاتالوگ صفحه کابینت پاک چوب

اگر قصد دارید بهترین نوع کابینت ام دی اف را خریداری کنید باید در نظر داشته باشید که به تراکم مغز آن توجه کنید. طبیعتا هرچه میزان تراکم بالاتر باشد میزان مقاومت الیاف و همچنین عمر مفید کابینت بالاتر خواهد بود. اگر در انتخاب کابینت‌های ام دی اف مردد هستید توصیه ما این است که همواره خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید و فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که از کیفیت محصولات، ضمانت اصالت کالا و همچنین مناسب بودن قیمت آنها اطمینان کامل داشته باشید.

کلام آخر در این مقاله از سنتر ام دی اف شما را با مزایا کابینت با ورق ام دی اف آشنا کردیم. همانطور که مشاهده کردید، این محصولات از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند. در صورتی که شما همراهان گرامی قصد خرید بهترین مارک ام دی اف بازار را دارید کافیست به منظور اطلاع قیمت یا دریافت مشاوره در این زمینه، با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *