چسباندن ام دی اف با چسب چوب بسیار ساده است و این کار عمدتا در ساخت سازه‌های چوبی بزرگ که از ام دی اف ساخته شده‌اند انجام می‌گیرد. همانطور که می‌دانید امروزه از ام دی اف، به دلیل مزایای بی‌نظیر از جمله کیفیت و قیمت مناسب، به شکل گسترده در صنایع مختلف نظیر تولید سرویس خواب، مبلمان، کمد، میز، کابینت و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان محصولاتی زیبا و متنوع را برای دکوراسیون فضاهای مختلف طراحی و تولید کرد. در این مقاله از سنتر ام دی اف قصد داریم در مورد چسب مورد استفاده که به منظور چسباندن MDF مورد استفاده قرار می‌گیرد و شیوه اتصال آن صحبت کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

چسباندن ام دی اف با چسب چوب و نکات مهم آن

کمتر منزلی را پیدا می‌کنید که امروزه در آن، وسایل چوبی به چشم نخورد. برخی از این محصولات از ابعاد کوچکتری برخوردار هستند و تنها به کمک یک قطعه چوب تولید شده‌اند. در مقابل، محصولاتی وجود دارند که از اتصال چندین قطعه کوچک به یکدیگر تشکیل شده و در نهایت یک محصول چوبی بزرگ را تشکیل می‌دهند. در ساخت این محصولات مانند مبلمان، کمد و غیره به یک چسب با کیفیت که با نام چسب چوب شناخته می‌شود نیاز داریم تا این قطعات را در کنار یکدیگر محکم نگه دارند. چسباندن ام دی اف با چسب چوب بسیار ساده است اما توجه به چندین نکته می‌تواند کیفیت کار را به شکل چشمگیری افزایش دهد. در ادامه این مقاله نگاهی به این نکات خواهیم انداخت.

بیشتر بخوانید...  نمایندگی agt چهاردانگه

چسب ام دی اف چیست؟

یکی از چسب‌های محبوب که امروزه به طور گسترده به منظور برقراری اتصال میان دو قطعه چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد چسب چوب است. این محصول با قرارگیری بر روی سطوح چوبی، پس از گذشت مدت کوتاهی می‌تواند یک اتصال بسیار محکم میان قطعات چوبی برقرار گرفته و به خوبی آنها را در کنار یکدیگر نگه دارد. در هنگام استفاده از چسب چوب، برای آنکه بهترین نتیجه حاصل شود می‌بایست چند نکته بسیار ساده را رعایت نمود. این محصولات به منظور چسباندن قطعات چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما آیا می‌توان از آنها برای چسباندن ام دی اف نیز استفاده نمود؟

به منظور چسباندن قطعات کوچک ام دی اف به یکدیگر، امروزه نیاز است تا از چسب‌هایی که به طور مشخص برای این منظور طراحی شده‌اند استفاده نمود. چسب ام دی اف که در بازار با نام چسب 123 نیز شناخته می‌شود یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین چسب‌های موجود در بازار است و پس از تنها 3 شماره به سرعت خشک و محکم می‌شود. نکته قابل توجه آن است که این چسب‌ها تنها برای ورقه‌های ام دی اف مناسب هستند و استفاده از آنها برای چسباندن قطعات چوبی معمولی، کارساز و مناسب نخواهد بود.

به دلیل طراحی و قابلیت این نوع از چسب‌ها، استفاده از آن بسیار ساده است و نتیجه نهایی کار نیز بسیار دقیق و تمیز خواهد بود. هرچند که این محصولات به اندازه چسب چوب اصیل و مقاوم نیستند اما بهترین گزینه برای چوب ام دی اف به شمار می‌روند. در کنار این چسب‌ها نیاز است تا به منظور افزایش چسبندگی چسب، از یک اسپری که در کنار آن به فروش می‌رسد استفاده نمود. به این ترتیب شاهد نتیجه کار کاملا ظریف، دقیق و تمیز خواهید بود.

چسباندن ام دی اف با چسب ام دی اف
چسباندن ام دی اف با چسب ام دی اف

آیا می‌توان به جای چسب ام دی اف از چسب چوب استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد، به منظور چسباندن قطعات MDF به یکدیگر نیاز است تا از چسب مخصوص استفاده کنید با این حال، اگر تمایل دارید از چسب چوب استفاده کنید باید با انواع آن آشنا باشید تا بتوانید بر این اساس، بهترین چسب چوب را انتخاب کنید. به طور کلی چسب‌های چوب موجود در بازار در دو نوع زیر به فروش می‌رسند:

  1. تک بخشی
  2. دو بخشی
بیشتر بخوانید...  قیمت ورق ام دی اف 16 میل رنگی

چسب تک بخشی یا همان چسب چوب معمولی، یکی از ساده‌ترین چسب‌ها به منظور چسباندن قطعات چوب محسوب می‌شود که عملکرد و کارایی چندان مطلوبی ندارد. ضمن اینکه نبود اسپری تثبیت کننده در کنار آن می‌تواند سرعت خشک شدن چسب را افزایش دهد.

در مقابل، چسب‌های دوبخشی متشکل از چسب و اسپری هستند که سرعت خشک شدن را افزایش داده و سبب می‌شوند تا محصول ام دی اف، ظاهری شکیل، تمیز و چشم‌نواز پیدا کنند.

حال که با انواع این محصولات آشنا شدید، نگاهی به نحوه استفاده از چسب دو بخشی یا همان چسب ام دی اف خواهیم انداخت.

نحوه استفاده از چسب ام دی اف چگونه است؟

همانطور که گفته شد، بهترین چسب به منظور چسباندن قطعات ام دی اف به یکدیگر، چسب ام دی اف نام دارد که با اسامی نظیر چسب 123 یا چسب چوب دو بخشی نیز شناخته می‌شوند. این محصولات بسیار کارامد و موثر هستند و می‌توانند به منظور چسباندن انواع قطعات ام دی اف مورد استفاده قرار گیرند. پس از آنکه چسب مناسب را خریداری کردید، اکنون زمان آن رسیده که از این چسب برای چسباندن MDF استفاده کنید. این کار بسیار ساده است و سریعا انجام می‌گیرد.

در ابتدا اطمینان حاصل کنید که سطح کار MDF مورد نظر شما عاری از هرگونه گرده چوب، خاک، آلودگی و… باشد برای این منظور نیاز است تا سطح را به طور کامل نظافت کنید. توجه داشته باشید که نادیده گرفتن این مرحله می‌تواند تاثیر چسب را به شکل چشمگیری کاهش دهد. پس از تمیز کردن سطح چوب، حال مقدار کافی از چسب را روی سطح اول بزنید و بلافاصله از اسپری بر روی محل چسب استفاده کنید. سپس قطعه دوم را روی قطعه اول قرار داده و به خوبی فشار دهید. در این مرحله، اتصال به شکل کامل انجام می‌گیرد. نکته بسیار مهم آن است که اگر در این مرحله، بر روی سطوح چوبی احساس گرما کردید این امر کاملا طبیعی است و نشان‌دهنده اثربخشی چسب ام دی اف و اتصال صحیح قطعات به یکدیگر است.

بیشتر بخوانید...  کاتالوگ نئوپان گلستان | مشاهده جدیدترین رنگ های mdf

کلام آخر

در این مقاله از سنتر ام دی اف با چسباندن ام دی اف با چسب چوب آشنا شدید. آشنایی با این مواد به شما کمک خواهد کرد تا به منظور چسباندن هرچه کارآمدتر قطعات چوبی ام دی اف به یکدیگر، بهترین و موثرترین چسب موجود در بازار را انتخاب نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *