امروزه با پیشرفت علم، چوب مصنوعی از ضایعات بهره برداری چوب طبیعی تولید می گردد. در این مقاله انواع مغزی ام دی اف که نوعی چوب مصنوعی بوده را برایتان معرفی می نماییم.

در ادامه نیز به بررسی انواع مغزی ام دی اف، بهترین چوب برای ساخت کابینت، قیمت ورق ام دی اف، ام دی اف هایگلاس خواهیم پرداخت.

انواع مغزی ام دی اف

از انواع چوب های مصنوعی ام دی اف بوده که در تولید آن ضایعات چوب های نرم و سخت همراه با چسب مخلوط می گردند. مخلوط حاصل با عبور ازمراحل مختلف به انواع مغزی ام دی اف تبدیل می‌گردد. در بافت ام دی اف حاصل که با استفاده از فیبرهای کوچک تولید شده، رگه های چوبی دیده نخواهد شد.

بعد از ابداع تکنولوژی چوب مصنوعی و قابلیت بازیافت ضایعات چوبی به شکل ام دی اف، نئوپان و نظایر آن‌ها بهره برداری از درختان جنگل بهینه تر انجام شد.‌

تولید کامپوزیت در صنایع چوب که ابداع نوینی از چوب مصنوعی است، به عنوان مغزی ام دی اف قابل استفاده بوده و در آن علاوه بر استفاده از ضایعات چوبی، پلاستیک های بازیافتی نیز مصرف می گردند.

در تولید مغزی ام دی اف برخی با هدف مقاومت در برابر آتش یا رطوبت ساخته می گردد.

در صورتی که چوب به طور طبیعی عاملی قابل اشتعال، نفوذپذیر نسبت به رطوبت و حشرات بوده ولی با تکنولوژی نوین ساخت ام دی اف این چوب دارای ویژگی هایی متضاد با چوب طبیعی می گردد.

انواع مغزی ام دی اف از لحاظ چگالی متفاوت بوده و به دسته های مختلفی تقسیم می شود.

بیشتر بخوانید...  نحوه محاسبه قیمت ورق ام دی اف

اچ دی اف نوعی دیگر از ام دی اف بوده که مقاومت بالا و وزن کم از ویژگی های منحصر به فرد آن است.

ال دی اف ها با ویژگی کم چگال بودن ساخته شده اند.

مغز ام دی اف
مغز ام دی اف

بهترین چوب برای ساخت کابینت

دورۀ جایگزینی کابینت به مراتب بیشتر از اکثر لوازم خانگی بوده بنابراین در زمان خرید این کالا بهتر است به کیفیت و جنس متریال به کار رفته در آن توجه زیادی داشته باشید.

با خرید کابینتی باکیفیت و پرداخت قیمتی بالاتر می توان تضمین استفاده از آن برای یک عمر زندگی را با خود همراه نمود.

کابینت از جنس چوب طبیعی در آشپزخانه بسیار شکیل و بااصالت جلوه نموده و با داشتن ساختاری بهره گرفته از دل طبیعت با سرشت انسان هماهنگی بیشتری دارد. این نوع کابینت دکوراسیون خانه را تبدیل به فضایی روح نواز می نماید ولی قیمت بالا و عدم مقاومت در برابر رطوبت، گرما و حشرات از معایب اصلی کابینت های چوبی به حساب می آیند.

از زمان ابداع تکنولوژی تولید چوب مصنوعی مدّت زیادی نگذشته ولی این چوب ها به سرعت در صنایع چوبی سراسر دنیا گسترده و جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی شده اند. معروف ترین این چوب ها ام دی اف بوده و در حوزۀ طراحی کابینت و دکوراسیون داخلی، انواع ام دی اف برای کابینت و اثاثیۀ چوبی منزل با رنگ های متنوعی تولید می گردند.

قیمت ورق ام دی اف

از عمده ترین فاکتورهای قیمت گذاری روی ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کشور تولیدکننده، ضخامت، چگالی و برند آن

بیشتر بخوانید...  ابعاد ورق ام دی اف 16 میل رنگی + ضخامت

رشد روزافزون استقبال از ام دی اف، دلیل تنوع هرچه بیشتر رنگ ها و تلاش تولیدکنندگان داخلی و خارجی جهت افزایش کیفیت این محصول در ایران و جهان شده است.

ورق ام دی اف با رنگ سفید به دلیل همواره ساده و شیک بودن جزو کاربردی ترین مدل ها در تولیدات چوبی ام دی اف قرار می گیرد. قیمت ورق ام دی اف سفید صابونی یا سایر ام دی اف های رنگ و روکش شده نسبت به ام دی اف خام در بازار بالاتر عرضه می گردد.

دلایل استقبال از ام دی اف، صاف بودن سطح، قابلیت روکش نمودن و رنگ پذیری این محصول بوده که زیبایی و جذابیت همراه با تنوع بیشتر را برای تولیدات چوبی مختلف فراهم نموده است.

ام دی اف هایگلاس

ام دی اف خام ظاهر زیبایی نداشته و با انواع روکش بر سطح صاف آن بسیار زیبا و لاکچری می گردد. یکی از انواع روکش های ام دی اف، روکش هایگلاس بوده که به صورت براق یا مات در بازار عرضه می‌گردد.

روکش هایگلاس همچون نام خود ام دی اف را دارای درخشندگی و براقیت زیادی می نماید. اگر به دنبال روکشی لوکس برای انواع مغزی ام دی اف هستید، با این روکش گمشدۀ خود را خواهید یافت.

ام دی اف روکش شده در طیف گسترده ای از رنگ ها قابل تولید بوده و شما با توجه به دیزاین دکوراسیون خود رنگ دلخواه را انتخاب می نمایید.

رنگ سفید هایگلاس به راحتی امکان ایجاد تضاد با سایر رنگ ها را داشته و دارای کاربرد زیادی در تولیدات صنایع چوب است. تراکم، ضخامت، ابعاد و کیفیت از عوامل تعیین کنندۀ قیمت ورق ام دی اف هایگلاس سفید و سایر انواع هایگلاس خواهد بود.

بیشتر بخوانید...  کاتالوگ ام دی اف آرین سینا | کامل ترین رنگبندی 2024

سخن پایانی

در انتخاب ام دی اف مناسب جهت محصولات تولیدی خود شناخت ویژگی های ساختاری و ظاهری انواع مغزی ام دی اف اجتناب ناپذیر است. ضخامت، تراکم، ابعاد، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر اشتعال، رطوبت، حشرات و چنین مواردی متغیر بوده و به فراخور کاربرد ام دی اف و شرایط محیطی، نوع مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

مشاوران خبرۀ ما در گروه بازرگانی سنتر ام دی اف جهت راهنمایی شما عزیزان در خرید آنلاین همراه شما هستند. این بازرگانی به پشتوانۀ سال ها همکاری با تولیدکنندگان داخلی و خارجی نمایش کامل‌ترین ویترین محصولات را برای انتخاب بهترین مغزی ام دی اف به ارمغان آورده است. باوجود سمبل اینماد سایت با خیالی آسوده خرید اینترنتی خود را کامل و پس از هفت روز کاری محصول خود را دریافت نمایید.    

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *