بنظر شما اولین مرحله برای ساخت یک وسیله چوبی چیست؟!

از دیدگاه نجاران و دیگر تولیدکنندگانی که با چوب و فرآورده های چوبی سر و کار دارند، اولین قدم در ساخت یک وسیله چوبی دانستن ابعاد ورق است. فرآورده های چوبی در آشپزخانه برای ساخت کابینت و یا در منزل برای ساخت کمد و قفسه ها بیشترین کاربرد را دارند.

از این رو آشنایی با ابعاد ورق ام دی اف هایگلاس و معمولی اولین و مهمترین قدم در ساخت وسایل چوبی بشمار می رود. شما می توانید اطلاعات مربوط به قیمت و ابعاد انواع ورق ها را در سایت سنتر ام دی اف مشاهده کنید و برای مشاوره با کارشناسان در ارتباط باشید.

در این بخش سنتر ام دی اف قصد دارد در مورد ابعاد ورق ام دی اف هایگلاس و ویژگی های آن به شما اطلاعات مهمی بدهد تا انتخاب را برایتان راحت تر کند.

ورق هایگلاس چیست؟

بیایید قبل از بررسی ابعاد ورق ام دی اف و قیمت گلاس ها، با این ورق و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم. ورق ام دی اف هایگلاس نوعی ام دی اف بوده که روکش پلاستیکی با جنس پلکسی روی آن کشیده می شود. یک روی این ورق روکشی براق و شفاف دارد و روی دیگر آن روکش معمولی از جنس ملامینه کشیده شده است. گلاس ها در ساخت کمدها، قفسه ها، کتابخانه، انواع اکسسوری و غیره به کار رفته ولی در آشپزخانه برای ساخت کابینت ها بیشترین کاربرد را دارند.

ورق هایگلاس خوب را با این ویژگی ها بشناسید!

گلاس ها از مغزی ام دی اف متراکم و مرغوب در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند. هایگلاس ها علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و متنوع، نسبت به سایر ام دی اف ها از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. این ورق در برابر رطوبت و آب، حرارت و گرما، مواد شیمیایی و انواع باکتری ها مقاومت بالایی داشته و به راحتی خراب نمی شود.

بیشتر بخوانید...  مقایسه هایگلاس پاک چوب با ای جی تی

این ویژگی ها در کنار زیبایی و درخشندگی، باعث شده قیمت ورق ام دی اف هایگلاس نسبت به ورق های دیگر گران تر باشد. این مسئله برای خیلی از خریداران دغدغه مهمی شده و حتی گاهی آن ها را از خرید این ورق منصرف می کند.

برای حل این مشکل شما می توانید انواع گلاس را با کیفیت عالی و قیمتی پایین تر از فروشندگان معتبر به صورت آنلاین و غیر حضوری خریداری کنید.

سنتر ام دی اف امکان خرید انوع فرآورده ها را به صورت حضوری و غیر حضوری به مشتریان تک و عمده خود می دهد.

این ورق در کنار مزایای زیاد، معایبی هم دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

ورق هایگلاس خوب
ورق هایگلاس خوب

معایب هایگلاس

در کنار ویژگی های مثبت، اشاره به چند نمونه از معایب گلاس ها از ارزش و جایگاه این ورق نمی کاهد. در واقع این کار به تولیدکنندگان و طراحان کمک شایانی در انتخاب ورق مناسب می کند. درست است که گفته اند؛ هایگلاس در برابر گرما و حرارت مقاومت دارد اما نه در برابر حرارت مستقیم! پس برای ثبات رنگ هایگلاس ها، آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

این ورق در برابر خراشیدگی، خط و خش و ضربه وسایل نوک تیز مقاومت پایینی داشته و آسیب پذیر است. جای هرگونه اثر انگشت روی کابینت هایگلاس می ماند و به سختی تمیز می شود. گلاس ها ورقی یک رویه هستند و در جاهایی که دو طرف ورق مشخص بوده از آن نمی توان استفاده کرد. قیمت ورق ام دی اف هایگلاس به نسبت ابعاد کم آن یکی دیگر از مسائلی است که استفاده از آن را برای هر کسی ممکن نمی سازد.

بیشتر بخوانید...  ورق ام دی اف چیست؟ + راهنمای خرید مستقیم

اما اگر بتوانید این گلاس ها را با کیفیتی بالا از فروشگاه های معتبر تهیه کنید، می توانید معایب آن را به حداقل برسانید. بعد از آشنایی با گلاس ها و مزایا و معایب آن، بیایید ابعاد ورق هایگلاس ترک و ایرانی را بررسی کنیم.

ابعاد ورق ام دی اف

آشنایی با ابعاد و ضخامت انواع فرآورده های چوبی مسئله بسیار مهمی در طراحی و ساخت انواع وسایل چوبی است. دانستن ابعاد ورق ام دی اف به نجاران و سایر تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا برای ساخت هر وسیله چوبی ورق مناسب با آن را انتخاب کنند. از ورق های ام دی اف با ضخامت کم در ساخت کشو، رویه درب ها،پشتی کمد و کابینت استفاده شده و از ورق هایی با قطر بیشتر در ساخت بدنه کابینت و کمد، پایه و بدنه تخت و همچنین انواع پارتیشن استفاده می شود. مسئله دیگر، این که با آگاهی نسبت به ابعاد ورق و محاسبه دقیق آن در مصرف ام دی اف صرفه جویی خواهد شد.

ابعاد ورق ام دی اف هایگلاس

ورق های هایگلاس در دو سایز 244*122 سانتی متر و 280*122 سانتی متر تولید و به بازار عرضه می شوند. اما ورق های ام دی اف معمولی در سایز 183*366 سانتی متر تولید شده، پس با یک محاسبه ذهنی می فهمیم که ابعاد ورق ام دی اف هایگلاس نصف ابعاد ام دی اف معمولی است.

ورق هایگلاس و ابعاد آن

قیمت ورق ام دی اف هایگلاس

جدا از مسئله کیفیت و ظاهر زیبا، برای خیلی از افراد قیمت یک متریال در انتخاب آن تاثیر بسزایی دارد. مثلا در ساخت یک کابینت قیمت ورق ام دی اف سفید معمولی از قیمت هایگلاس ها کم تر و ابعاد آن بیشتر است. پس خیلی وقت ها انتخاب یک ام دی اف معمولی برای تولید کننده و خریدار به صرفه تر است. برای حل این مشکل تولیدکنندگان می توانند ورق های هایگلاس و یا حتی دیگر ورق ها را به طور عمده با هزینه ای کم تر خریداری کنند.

بیشتر بخوانید...  ابعاد ورق ام دی اف ای جی تی | راهنمای خرید عمده

حرف آخر

در این قسمت به بررسی ابعاد ورق ام دی اف هایگلاس پرداختیم و با مزایا و معایب این نوع ورق آشنا شدیم.

حال اگر در زمینه انتخاب ورق با کیفیت و متناسب با دکوراسیون خود نیاز به راهنمایی دارید، می توانید مطالب سایت را بخوانید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین، سنتر ام دی اف تمامی فرآورده های چوبی را با بهترین کیفیت به طور تک و عمده در دسترس شما عزیزان قرار داده تا خریدی راحت را تجربه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *