ورق هایگلاس یکی از ورق های بورس در صنعت چوب می باشد که به تازگی خیلی از افرد به دنبال این هستند تا تفاوت ام دی اف با هایگلاس را بدانند! در این مطلب می خواهیم به مقایسه ام دی اف با هایگلاس بپردازیم. ابتدا به شرح هر کدام از این ورق های چوبی به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

تفاوت ام دی اف با هایگلاس

ورق ام دی اف چیست؟

خب اولین ابهامی که شاید برای برخی از افرادی که با انواع ورق ام دی اف آشنایی دارند پیش بیاید این است که منظور از ورق ام دی اف چیست یا بهتر بگوییم کدام نوع آن ؟ بله به قطع دو نوع ام دی اف خام و ملامینه به ذهنتان رسیده است. توضیحی که در ابتدا باید بگویم این است که اصولاً به mdf ملامینه، ورق ملامینه می گویند و ام دی اف خام هم که به همین نام می باشد. ام دی اف ملامینه از ام دی اف با روکش ملامنیه ساخته شده است که امروزه بسیار کاربردی به شمار می رود.

ورق هایگلاس چیست؟

ام دی اف با روکشی از جنس پلکسی گلاس را ورق هایگلاس می گویند. البته خود این ورق شامل انواع متفاوتی است که بر حسب جنس لایه رویی آن تقسیم می شوند. نکته ای باید بگوییم این است که هر مصنوعات چوبی که در بازار موجود است و جدید وارد صنعت چوب می شود از ام دی اف خام تشکیل شده اند. ام دی اف را مادر تمامی فرآورده های چوبی می دانند. پس بیشترین فرق ام دی اف با های گلاس در روکش رویی آن می باشد. در ادامه شما را با این تفاوت ها آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید...  تولید کننده 3 میل پرینتی

تفاوت ام دی اف و هایگلاس در چیست؟

با تعریف این اوراق در قسمت بالا با تفاوت های آن در روش ساختشان آشنا شدید در این قسمت ویژگی های این دو را با هم مقایسه می کنیم.
اصلی ترین تفاوت ام دی اف با هایگلاس در میزان شفافیت است. ورق هایگلاس درخشندگی بسیار بیشتری از ام دی اف ملامینه دارد. یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن، همین موضوع است که براقیت خوبی دارد و برای محیط های همچون آشپزخانه بسیار عالی می باشد. اما در این بین خیلی ها از این براقیت راضی نبودند و گفته شده ورق های گلاس به خاطر براقیت و شفافیت بالا بسیار لکه پذیر است. اثر دست و انگشت با یک بار در کابینت را باز کردن بر روی این ورق می افتد و خیلی زود کثیفی را نشان می دهد و البته که مقابل آن گفته شده این ورق به دلیل نشان دادن کثیفی طرفدار پیدا کرده است. این مورد یکی از دغدغه های استفاده کنندگان این ورق می باشند که دقیقا هر طرف به درستی تحلیل کرده اند و کاملا این مورد سلیقه ای می باشد. هایگلاس مقاومت بالاتری از ام دی اف در برابر رطوبت و حرارت دارد. همچنین ام دی اف ها در برابر لکه پذیری، خش پذیری و ابزار خوری، بهتر از های گلاس می باشند. امکان ترمیم برای هر دو ورق یکی است البته با اختلاف کمی، ام دی اف بهتر است و های گلاس به نوع آن بستگی دارد. یکی از تفاوت های بسیار بارز این دو ورق، قیمت آنها است. هایگلاس به علت ویژگی هایی که دارد و نوین بودن آن از قیمت بالاتری به نسبت ام دی اف برخوردار است.

بیشتر بخوانید...  پرفروش ترین رنگ ام دی اف | رنگبندی جدید

خرید ورق هایگلاس با قیمت رقابتی 1403

خرید ورق هایگلاس با قیمت رقابتی 1403

با دانستن تفاوت ام دی اف و هایگلاس و وجود قیمت بالای هایگلاس، می توان گفت هنوز هم این ورق طرفداران خودش را دارد. شفافیت و براقیت آن سبب شده در معماری و طراحی داخلی امروزه بسیار پرکاربرد باشد. اگر شما به هم به دنبال منبعی مطمئن برای خرید ورق هایگلاس هستید می توانید به مجموعه ما، بازرگانی سنتر ام دی اف مراجعه نمایید. بهترین کیفیت و قیمت انواع ورق های هایگلاس را از ما بخواهید. برای ارتباط بیشتر با ما می توانید به شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *