ورق ام دی اف چیست؟ سوالی که شاید تابحال خیلی دقیق مورد بررسی قرار نگرفته و افراد جهت راهنمای خرید مستقیم و با قیمت مناسب، نیاز به یک نمایندگی فروش معتبر دارند. مجموعه سنتر ام دی اف یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع ورق ام دی اف خام و روکش دار در سایت خاوران تهران است. این نمایندگی توانسته همواره دو اصل قیمت و کیفیت را متناسب با هم ارائه داده و خریدی مطمئن را برای مشتریانش رقم بزند. حال سوال اینجاست که ام دی اف چگونه ساخته می شود؟ مواد تشکیل دهنده ام دی اف کدام است؟ تفاوت ام دی اف و نئوپان چیست؟ در این مقاله به طور مفصل راجع به این موارد صحبت خواهیم نمود.

ورق ام دی اف چیست و چگونه ساخته می شود؟

اگر بخواهیم پاسخ سوال ورق ام دی اف چیست را بدهیم باید بگوییم که این ورق در واقع همان تخته فیبر با چگالی متوسط است و در دسته محصولات چوبی قرار می گیرد. این ورق تولید شده از ترکیب چوب سخت و ریز چوب نرم بوده که پس از ترکیب با مقداری رزین و موم مخلوط شده و پس از پرس در معرض گرما، به دست می آید.

در حال حاضر انواع ورق MDF بر اساس چگالی یا تراکم عبارتند از:

و در یک دسته بندی دیگر بر اساس ضخامت، ورق ام دی اف را کلاس بندی می نمایند. ام دی اف کلاس A، انواع ام دی اف نازک، ام دی اف کلاس B، ام دی اف ضخیم، ام دی اف کلاس C، ام دی اف با فرمالدهید کم، ام دی اف کلاس D، ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت و غیره می باشند.

مزایا، معایب و کاربرد ورق MDF

هر تولید کننده ای که در حوزه تولید محصولات چوب و ام دی اف فعالیت دارد، بایستی مزایا، معایب و نوع کاربرد ابزار کار خود را بداند. از این بابت از جمله مهم ترین مزایای یک ورق MDF می توان به این موارد اشاره داشت:

بیشتر بخوانید...  کیفیت هایگلاس دکوپنل

به جرئت می توان ادعا کرد که مزایای ورق ام دی اف از معایب آن بیشتر است. اما بهتر است شما هم با این معایب اندک آشنا شوید.

اگر چه ورق MDF مقاومت بسیار خوب و بالایی دارد، اما اگر دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود، چسابدن ورقه های آن به یکدیگر کاری دشوار است.

از طرفی چسب بکار رفته در تولید ورق های ام دی اف، می تواند گازی به نام فرمالدئید تولید کند که قطعا برای سلامتی انسان ها ضرر دارد. و در آخر اینکه اگر ورق ام دی اف مستقیما در معرض رطوبت قرار بگیرد، دچار تورم شده که البته با ایجاد روکش بر روی این ورق ها می توان تا حدودی این مشکل را حل کرد.

ورق های ام دی اف امروزه کاربردهای زیادی داشته اند. تولید انواع کابینت مخصوص آشپزخانه، انواع کمد، تخت، پارتیشن، کتابخانه، میز و دیگر اکسسوری ها، از جمله مهم ترین کاربردهای ورق ام دی اف به شمار می روند.

ابعاد ورق ام دی اف

قطعا یکی دیگر از پارامترهایی که برای هر خریدار ورق ام دی اف مهم است، ابعاد و ضخامت این ورق ها می باشد. چرا که ابعاد ورق ام دی اف هم می تواند در تعیین قیمت نهایی این محصول نقش فزاینده ای داشته باشد. در حال حاضر توسط کارخانجات با برندهای گوناگون در کشور ما، شاهد تولید MDF با ابعاد و ضخامت های متنوع هستیم.

از جمله محبوبترین ابعاد ورق MDF می توان به 183*366، 122*244، 122*280، 210*280، 210*350 و 122*410 را اشاره داشت که در این میان موارد اولیه، بیشتر میزان نرخ تولید را دارا بوده اند.

بیشتر بخوانید...  ابعاد ورق ۳ میل ام دی اف

تفاوت ام دی اف و نئوپان

شاید بسیاری از تازه واردان به عرصه محصولات چوبی و ام دی اف، هنوز هم که هنوزه تفاوت ام دی اف و نئوپان را نمی دانند. در واقع این افراد بایستی راه تشخیص ام دی اف از نئوپان را بدانند.

ساده ترین راه تشخیص ام دی اف از نئوپان، نگاه کردن به بخش های برش خورده ورق است تا بتوان مغز ورق را دید. نئوپان حاوی تکه های بزرگی از چوب بوده اما در طرف مقابل، ام دی اف مغزی پر از خرده های ریز چوب دارد. در ادامه به بررسی اصلی ترین موارد تمایز ورق MDF و نئوپان می پردازیم:

قیمت ورق ام دی اف در چهاردانگه

اگر تمامی موارد پیرامون مزایا، معایب، ابعاد و مشخصات ام دی اف را کنار بگذاریم، نمی توان از مبحث قیمت این محصول به راحتی عبور کرد. چرا که برای تولید کنندگان مصرفی از ورق MDF مهم است که با چه نرخ قیمتی، این محصول را خریداری می نمایند.

قیمت ام دی اف به عواملی همچون کیفیت ورق، سطح یکنواخت ورق، خام یا روکش دار بودن، ابعاد و ضخامت MDF بستگی داشته است. اما اگر شما بتوانید انواع ورق ام دی اف مورد نیاز خود را به صورت بی واسطه از یک نمایندگی معتبر سفارش دهید، قطعا خریدی اقتصادی و مطمئن تر از آن شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید...  ابعاد ورق ام دی اف سفید صابونی | ابعاد استاندارد بهترین برندها

در نمایندگی سنتر ام دی اف، قیمت ورق ام دی اف همان قیمت فروش مستقیم از درب کارخانجات تولیدی است.

راهنمای خرید مستقیم ام دی اف

هم اکنون این امکان فراهم شده تا تمامی خریداران انواع ورق ام دی اف پس از آشنایی با این موضوع که ورق ام دی اف چیست بتوانند خریدی مطمئن را تجربه کنند. شما می توانید همین حالا با مشاورین ما در سنتر ام دی اف ارتباط برقرار کرده و سفارش آنلاین خود را به راحتی ثبت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *