احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام ساخت کمد دیواری و یا کابینت های آشپزخانه دغدغه ی تناسب رنگ ام دی اف با دیگر وسایل منزلتان را داشته باشید!

این روزها انواع رنگ ام دی اف براق و مات در بازارهای چوب به فراوانی یافت می شود.

این تنوع رنگی در بین ام دی اف ها، دغدغه خریداران را در انتخاب رنگ هماهنگ با دکوراسیون محل کار یا زندگی خود کم تر کرده است.

اما از طرفی دیگر وجود تعداد زیاد کشورها و شرکت های سازنده ام دی اف های رنگی امکان تشخیص یک ام دی اف با جنس و رنگ مرغوب را برای مشتریان به حداقل می رساند.

اگر قصد دارید ام دی اف بخرید و این مسئله برای شما هم درگیری ذهنی ایجاد کرده تا پایان این مقاله سنتر ام دی اف را همراهی کنید.

ام دی اف چیست؟

قبل از آشنایی با کاتالوگ رنگ ام دی اف بیایید این تخته فیبر را بیشتر بشناسیم و با کاربردهای آن آشنا شویم.

ام دی اف یکی از فراورده های چوب طبیعی است که بعد از تولید روکش دار شده و در طرح ها و رنگ های متنوع به بازار عرضه می شود.

شباهت این تخته فیبر روکش دار به چوب طبیعی و زیبایی بی نظیرش آن را به یکی از پرکاربردترین ها در طراحی دکوراسیون تبدیل کرده است.

ورق ام دی اف در ساخت کمد دیواری، کتابخانه، کابینت و صفحه کابینت، میز غذاخوری و میز تحریر، انواع اکسسوری و غیره به کار می رود.

انواع رنگ بندی ورق ام دی اف

یکی از موضوعات مهم در چیدمان و طراحی دکوراسیون محیط توجه به رنگ ها و تناسب آن ها با هم بوده که انتخاب درست این ترکیب علاوه بر زیبایی باعث ایجاد حس آرامش هم می شود. انتخاب رنگ در دکوراسیون به نوع و کاربرد آن محیط، متراژ فضا و مهم تر از آن سلیقه فردی هر شخص بستگی دارد.

بیشتر بخوانید...  کیفیت هایگلاس دکوپنل

در قدیم ام دی اف ها بیشتر در رنگ و طرح های چوبی تولید می شدند و انتخاب را برای خریداران ام دی اف و طراحان دکوراسیون سخت می کردند.

اخیرا شاهد انواع کاتالوگ رنگ ام دی اف فانتزی و کلاسیک هستیم که این امکان را به افراد داده تا دکوراسیون شیک و متفاوتی را از آن خود کنند.

ام دی اف ها با هر تناژ رنگی که باشند به 3 دسته کلی تقسیم می شوند.

در ادامه کارشناسان تیم سنتر ام دی اف آن ها را به شما معرفی خواهند کرد.

انواع ام دی ف براق
انواع ام دی ف براق

1. انواع رنگ ام دی اف براق هایگلاس

انواع رنگ ام دی اف براق یا همان گلاس ها از جدیدترین های کاتالوگ صنعت چوب هستند. این ورق های براق در دو نوع معمولی و اکلیلی یا شاین به بازار عرضه شده که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد.

از هایگلاس ها بیشتر در فضاهای مدرن استفاده می شود که بیشترین مصرف آن هم در آشپزخانه برای ساخت کابینت ها است.

براقیت و تنوع رنگی این گلاس ها در کنار زیبایی، به فضای آشپزخانه درخشندگی بخشیده و حس تمیزی را به فرد منتقل می کند.

بر خلاف تصور عموم روی هایگلاس های روشن و براق اصلا جای لک و اثر انگشت باقی نمی ماند و نظافت آن آسان است فقط باید قبل از خرید بهترین نوع جنس آن را از نظر کیفیت انتخاب کنید.

در بین انواع رنگ ها هایگلاس هایی با رنگ روشن بیشتر مورد توجه افراد قرار می گیرد.

مثلا در یک آشپزخانه کوچک استفاده از کابینت ام دی اف رنگ استخوانی علاوه بر این که فضا را بزرگ تر نشان می دهد باعث شده شخص در انتخاب دیگر رنگ ها برای چیدمان آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید...  پرفروش ترین رنگ های هایگلاس AGT

2. رنگ های ام دی اف نیمه براق

نوعی دیگر از ام دی اف در بازار وجود دارد که نه مات نام گذاری شده و نه به براقیت گلاس ها یا همان ام دی اف های براق است.

این نوع ورق دارای روکشی نیمه براق بوده و از آن بیشتر در ساخت کابینت و کمد استفاده می شود.

کاتالوگ رنگ ام دی اف نیمه براق هم مثل دیگر انواع ام دی اف دارای رنگ های فانتزی، ساده و کلاسیک بوده و در تمام ابعاد قابل سفارش است.

3. انواع رنگ ام دی اف مات

تولید ام دی اف های مات به سال ها قبل برمی گردد. درواقع این نوع ورق های مات جزء اولین ام دی اف های رنگی بازار بوده اند.

طی سالیان دراز انواع رنگ ام دی اف مات با جنس های عالی و درجه یک به بازار عرضه شده و مورد استقبال تعداد زیادی از خریداران و طراحان قرار گرفته است.

از این نوع ورق مات در ساخت انواع وسایل چوبی کاربردی و همچنین انواع اکسسوری استفاده می شود.

برای ساختن وسایل چوبی مخصوصا کابینت های آشپزخانه می توان ام دی اف های سفید و استخوانی را با رنگ های تیره ترکیب کرد و با این کار جلوه بی نظیری به محیط بخشید.

رنگبندی ام دی اف براق
رنگبندی ام دی اف براق

مقایسه قیمت ورق ام دی اف هایگلاس و مات

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون حس ناب طبیعت را به انسان منتقل می کند اما با این وجود چرا خیلی از افراد از ام دی اف ها بیشتر استفاده می کنند!

دو دلیل عمده برای این مسئله وجود دارد:

بیشتر بخوانید...  لیست کارخانه های نئوپان سازی

اولین دلیل کم کاربرد بودن چوب طبیعی تنوع نداشتن در طرح و رنگ آن است.

دومین و مهم ترین دلیل برای این مسئله قیمت پایین فرآورده های چوبی مصنوعی نسبت به چوب طبیعی بوده که مردم را بیشتر به سمت خود می کشاند.

طور کلی در مقایسه بین ورق های ام دی اف، قیمت ام دی اف مات از قیمت ورق های هایگلاس خیلی مناسب تر و به صرفه تر است و می تواند جایگزین خوبی برای چوب طبیعی با تنوع رنگ بالا باشد.

سخن پایانی

قیمت های متنوع در بازار این روزها با وجود تورم و وضعیت اقتصادی نابسامان باعث شده مردم برای انتخاب یک محصول بیشتر به سمت اجناس با قیمت ارزان تر بروند.

مجموعه ما با داشتن کارشناسان خبره و همچنین سابقه کار طولانی در صنعت چوب و ام دی اف می تواند راهنمای شما عزیزان باشد تا با وجود انواع رنگ ام دی اف براق و مات، بهترین خود را انتخاب کنید.

در سنتر ام دی اف می توانید انواع فرآورده های چوبی مورد نیاز خود را در عالی ترین کیفیت، با کم ترین قیمت به صورت عمده و تک خریداری کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *