در مورد تفاوت کابینت ممبران و وکیوم باید گفت این محصولات در حقیقت یک محصول هستند و فروش آنها به دلیل مزایایی زیادی که دارند با رشد قابل توجهی همراه شده است. در این مقاله از سنتر ام دی اف همراه ما باشید زیرا قصد داریم در مورد تمیز کردن کابینت ممبران صحبت کنیم.

شیوه‌های تمیز کردن کابینت ممبران

اگر نگاهی به کابینت ممبران بیندازید متوجه می‌‌شوید که این محصولات همان کابینت‌های ام دی اف هستند که روی آنها از یک روکش PVC استفاده شده است. این محصولات در کنار مزایای زیادی که دارند، قیمت و کیفیت بالایی نیز دارند به همین دلیل است که امروزه به شکل گسترده از آنها در آشپزخانه منازل استفاده می‌گردد. یکی از نکاتی که در مورد نگهداری این محصولات باید به آن توجه کنید شیوه تمیز کردن کابینت ممبران است. در صورتی که نظافت به بهترین و اصولی‌ترین شکل ممکن انجام گیرد، کابینت‌ها تا چندین سال می‌توانند ظاهر و کیفیت اولیه خود را حفظ نمایند. در ادامه این مقاله، شما را با برخی شیوه‌های رایج که به منظور نظافت این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا خواهیم ساخت.

کابینت‌های ممبران، مزایا و معایب

همانطور که گفته شد کابینت‌های ممبران، همان کابینت‌های MDF معمولی موجود در بازار هستند با این تفاوت که با یک روکش PVC پوشیده شده‌اند. از این رو، یکی از بزرگترین مزایای این محصولات را باید تنوع بالای طرح و رنگ این کابینت‌های وکیوم دانست. از آنجایی که این محصولات در دو نوع کلاسیک و مدرن طراحی می‌شوند بنابراین پاسخگوی سلایق بسیاری از مشتریان خواهند بود.

 همچنین این کابینت‌ها را بدون شک باید یکی از اقتصادی‌ترین محصولات موجود در بازار دانست. به همین دلیل است که امروزه تمایل به استفاده از کابینت ممبران در آشپزخانه منازل با رشد بسیار زیادی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید...  آخرین قیمت ورق ام دی اف خام ۱۶ میل

همانطور که می‌دانید فضای آشپزخانه فضایی گرم و مرطوب است. کابینت‌های موجود در آشپزخانه در طول روز و به طور مرتب در معرض حرارت بالا، رطوبت، لک و چربی و… قرار دارند بنابراین نیاز به نگهداری و نظافت مرتب دارند. خبر خوب این است که با وجود کابینت‌های وکیوم شده، نظافت کابینت‌های آشپزخانه بسیار ساده خواهد بود به همین دلیل فضای آشپزخانه همواره پاکیزه خواهد بود.

حال که با مزایای کابینت‌های ممبران آشنا شدید باید گفت این محصولات دارای معایبی هستند که دانستن آنها خالی از لطف نیست. این موارد عبارتند از:

  1. حساسیت بالا در هنگام نصب روکش
  2. امکان ایجاد خط و خش بر اثر تماس اجسام تیز و برنده
  3. امکان از رده خارج شدن طرح انتخابی شما پس از یک سال

با در نظر گرفتن تمامی این مزایا و معایب، باید گفت فروش کابینت‌های ممبران همواره در بازار با استقبال بی‌نظیری همراه است. قیمت مناسب، کیفیت بالا و تنوع طرح و رنگ این محصولات سبب شده تا این کابینت‌ها به راحتی و با هر دکوراسیونی قابل تطبیق باشند. اگر تمایل دارید تا کابینت‌های منزل شما همچنان پس از سال‌ها جلوه‌ای زیبا و بدون نقص داشته باشند باید به مسئله نظافت کابینت توجه کنید. در بخش بعد، شما را با شیوه‌های مناسب برای تمیز کردن کابینت وکیوم شده آشنا خواهیم کرد.

تمیز کردن کابینت ممبران
تمیز کردن کابینت ممبران

بهترین روش برای نظافت کابینت ممبران

از آنجایی که فضای آشپزخانه محیطی گرم و با رطوبت بسیار بالا است از این رو احتمال تجمع رطوبت، چربی، لک و… بر روی سطح کابینت بسیار زیاد است. از این رو همواره توصیه می‌شود تا کابینت‌های ممبران را حداقل یک بار در ماه به طور کامل نظافت نمایید. این کار می‌تواند عمر کابینت ممبران را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

بیشتر بخوانید...  پرفروش ترین رنگ ام دی اف

نکته اولی که باید به آن توجه کنید وجود ناهمواری روی سطوح کابینت است. کابینت‌های کلاسیک ممبران، با شیار و برجستگی‌های زیبایی طراحی شده‌اند اما ممکن است در هنگام نظافت شما را با چالش روبه‎‌رو کنند. برای نظافت این بخش‌ها بهتر است از برس یا مسواک نرم استفاده کنید. در صورتی که سطح کابینت از نوع طراحی رگه‌دار چوب باشد باید در هنگام دستمال کشیدن، این کار را در جهت رگه‌های طرح انجام دهید. این کار می‌تواند درزها را به خوبی تمیز کرده و رگه‌های طرح را نظافت کند.

نکته دوم آن است که به منظور نظافت کابینت ممبران به هیچ عنوان مجاز به استفاده از محلول‌های شیمیایی قوی نیستید. در عوض باید از موارد زیر به جای این محلول‌های شیمیایی استفاده کنید:

  1. مایع ظرفشویی حل شده در آب
  2. ترکیب آب با سرکه سفید
  3. شیشه پاک کن رقیق شده با آب

هرچند که استفاده از این محلول‌ها، به کابینت آسیب نمی‌رساند با این حال توصیه ما این است که پیش از نظافت کل سطح کابینت، ابتدا این محلول را در روی سطح کوچکی از کابینت که در معرض دید قرار ندارد امتحان کنید. در صورتی که مشکلی برای روکش کابینت پیش نیاید، می‌توانید با استفاده از یک دستمال نرم، این محلول را روی تمامی سطح کابینت بزنید.

در انتهای نظافت کابینت‌ها، لازم است از یک سطل آب گرم و یک دستمال تمیز به منظور پاک کردن محلول از روی سطح کابینت استفاده کنید. پس از این مرحله، فراموش نکنید که تمام سطح کابینت باید به طور کامل خشک شود. برای این منظور از یک حوله نرم و تمیز کمک بگیرید و تمامی بخش‌های کابینت را به طور کامل خشک نمایید.

بیشتر بخوانید...  مزایا کابینت با ورق ام دی اف

در صورتی که لک‌های ایجاد شده روی کابینت سرسخت باشند می‌توانید از ترکیب 1 قاشق جوش شیرین و 1 قاشق سرکه، یک خمیر ایجاد کرده و آن را روی لکه‌ها بچسبانید. پس از گذشت 3 الی 5 دقیقه می‌توانید به کمک یک برس نرم، خمیر را پاک کرده و در نهایت با حوله، سطح کابینت را خشک کنید.

کلام آخر

در این مقاله از سنتر ام دی اف در مورد تمیز کردن کابینت ممبران و مراقبت از کابینت ممبران صحبت کردیم. این نوع از کابینت‌ها بی ‌شک یکی از زیباترین و اقتصادی‌ترین محصولات موجود در بازار هستند که امروزه به شکل گسترده در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات، قیمت و کیفیت بسیار مناسبی دارند و به دلیل تنوع بالای طرح و رنگ، در هر آشپزخانه‌ای قابل استفاده خواهند بود. در حال حاضر مجموعه ما یکی از بزرگترین مراکز فروش عمده انواع ورق ام دی اف مناسب کابینت است که همواره دو اصل قیمت و کیفیت را، متناسب با هم ارائه می دهد. شما می توانید در کمترین زمان ممکن سفارش خرید ام دی اف را از این نمایندگی در تهران، به ثبت برسانید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *